m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, January 3, 2017

11 Syawal 2016: Rumah Suhana

17 Julai 2016 - Kita lompat pulak ke bulan Syawal hari yang ke-11 tahun 2016. Cuma ada satu gambar aje untuk mengisahkan apa yang telah berlaku. Kami telah ke rumah salah seorang teman sepejabat isteriku di Kawasan Ulu Kelang. Namanya Suhana. Masa tu hujan renyai-renyai. Tetamu agak ramai. Jadi aku terpaksa parking kereta agak jauh sikit dari rumah.

Yang uniknya juadah yang disajikan adalah, masakan nasi putih berlaukkan ikan tilapia goreng serta masak sayur asam. Macam simple aje kan. Tapi memang sangat kena dengan selera aku. Niat hati macam nak tambah lagi. Tapi segan punya pasal, aku terpaksalah menahan kehendak tembolokku. Ada jugak juadah lain seperti mi sup dan kuih muih. Cuma juadah yang aku cakapkan tadi tu yang membuka selera aku lebih sikit. Anyway, selamat belated hari raya untuk semua. Maaf zahir dan batin.

Bersama Suhana.

No comments:

Post a Comment