m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, January 4, 2017

Bermain tenis dengan teman-teman otai UTM

21 Februari 2016 - Memang tiap-tiap pagi Ahad aku main tenis. Kalau tak ada aral. Management kelab tenis yang aku masuk tu (TTC a.k.a. Titiwangsa Tennis Community) yang uruskan soal tempah court dan beli bola. Yang aku tau cuma datang main aje. Cuma perlu bawak reket dan air minum. Dan bulan-bulan kena bayar fee sikitlah. Tapi tak payah pening kepala lebih-lebih. Sebab tu aku sangat happy sejak join TTC ni. Cuma kadang-kadang court kat Titiwangsa tu tak dapat digunakan pasal ada tournament. Atau pada hari Ahad tu aku ada hal lain. Maka aku kenalah buat arrangement lain kalau nak jugak main tenis pada minggu tu. Yang paling senang, aku mesej aje kat court Jalan Duta. Tanya ada kosong atau tidak. Kalau ada, aku book-lah dari jam 8-11 pagi. Ajak kawan-kawan lama aku. Otai-otai dari UTM. Yang penting dapat stroking.

Aku dengan Chot. (Gambar ehsan Hj Noris).
Rehat time setelah bermain selama 3 minit. (Gambar ehsan Hj Noris).
Tiga kawan lama bergabung dan meletop. (Gambar ehsan Hj Noris).
Hj Noris dan Chot. (Gambar ehsan Hj Noris).
Warming up session. (Gambar ehsan Hj Noris).
Best picture of the session. (Gambar ehsan Hj Noris).
Hari tu turun main aku ajaklah geng-geng lama. Tapi yang available cuma Hj Noris dan Chot - classmate aku masa buat Degree kat UTM dulu. Hj Noris dengan aku tahap permainan dari dulu memang lebih kurang sama level aje. Tapi Chot adalah seorang pemain tenis yang hebat. Memang Chot berada dalam kelasnya yang tersendiri. Tapi barangkali dah terlalu lama sangat tak main tenis, dicampur pulak dengan faktor kesihatan, maka Chot punya keupayaan dah semakin menurun. Tapi itu tak menghalang kami dari enjoy pukul bola kat dalam gelanggang. Cuma yang slek nya kurang satu player aje. Maka tak bolehlah kami nak main doubles. Pada usia macam kami ni, main single memang out of the question-lah. Namun demikian kami belasah jugak main single. Tapi kejap aje dah pancit.

Aku tengah stroke dengan Chot. (Gambar ehsan Hj Noris).
Chot pakai reket lama. (Gambar ehsan Hj Noris).
Haji Noris in action. (Gambar ehsan Hj Noris).
Ready for volley. (Gambar ehsan Hj Noris).
Sedang asyik bermain tiga orang, tetiba aku ternampak kelibat kenalan aku dalam arena tenis - Afat, Akmal dan Abid kat court sebelah. Masa tu aku nengok Abid tengah lepak kat tepi court. Maka aku ajaklah Abid pukul bola dengan aku kejap. Pong pang pong pang, aku pun penat. Noris pulak stroking dengan Abid sampai penat. Lepas tu Abid pun join-lah geng dia kat court sebelah. Kami main sampai kira-kira jam 11 pagi. masa tu matahari dah mencacak kat atas kepala. Panas tak tertahan. Maka kami decide untuk balik ajelah. Thanks guys for your time!

Abid mempamerkan kehebatannya. (Gambar ehsan Hj Noris).
Chot tengah get ready to swing the racquet. (Gambar ehsan Hj Noris).
Aku pukul bola memang dari bawah. Dah terbiasa. (Gambar ehsan Hj Noris).
Body position pun tak betul. Hantam sajalah Labu... (Gambar ehsan Hj Noris).
Backhand satu kasi mari! (Gambar ehsan Hj Noris).
Lepak setelah habis main.
Aku tak tunggu lama. Terus balik rumah.

No comments:

Post a Comment